Ikona Historii

Bossowie - Castlevania Circle Of The Moon

Ikona Historii
Cerberus

1. Cerberus
HP: ok 585
500 EXP
Poziom trudności: bardzo łatwy

Bardzo prosty boss na początek. Aby ułatwić sobie jeszcze bardziej walkę możesz się wyposażyć w wodę święconą. W momencie gdy Cerberus świeci na czerwono daje znak że zaraz wskoczy na jedną z platform i wykona atak laserem, Ty wtedy postaraj się znaleźć pod nim. Cerberus może także użyć jeszcze innego ataku, coś jak wyładowania elektryczne, oddal się wtedy od niego na bezpieczną odległość aby nie zostać porażonym.
Necromancer

2. Necromancer
HP: ok 470
2500 EXP
Poziom trudności: łatwy

Boss ten występuje w dwóch formach. Mają mniej więcej po 235HP. Zaraz na początku walki wskocz na środkową platformę i wyprowadzaj swoje ataki. Z pierwszą formą powinieneś poradzić sobie bez problemów, z drugą jest już trochę gorzej. Niezmiennie trzymaj się środkowej platformy. Necromancer posiada teraz jeden groźny atak, a mianowicie przemienia się w kule i lata mniej więcej po przekątnej ekranu, staraj się w odpowiednim momencie podskoczyć aby go uniknąć a następnie atakuj ile się da:)
Iron Golem

3. Iron Golem
HP: ok 680
8000 EXP
Poziom trudności: w miarę łatwy

Na tym etapie gry na pewno najtrudniejszy przeciwnik. Postaraj się podskoczyć w momencie gdy Iron Golem urzeda rękoma w ziemię, wtedy unikniesz obrażeń. Iron Golem posiada jeszcze jeden atak który unikniesz bez najmniejszych problemów przeskakując nad nim. Cała trudność w tej walce polega na tym, że Golem jest niezwykle odporny na uderzenia batem, a co gorsze potrafi odnawaić sobie HP w związku z czym postaraj się go jak najszybciej pokonać.
Adrameletch

4. Adrameletch
HP: ok 1800
16000 EXP
Poziom trudności: trudny

Karty ustaw na Mars-Salamander. Adramelech ma dwa ataki, czaszki i białe kule. Dodatkowo pojawiają się także pod nim bardzo denerwujące bąbelki. Po rozpoczęciu walki trzymaj się cały czas lewej strony jednocześnie atakując. Kiedy zobaczysz że wyprowadza atak czaszkami to szybko odbijaj wślizgiem do lewej strony w celu uniknięcia obrażeń. Jeśli używa kul to taktyka wygląda podobnie, należy ustawić się po lewej stronie i wszystkie ominąc podskakując lub kucając. Po ominięciu ataku Adrameletcha szybko podbiegasz niszcząc po drodze bąbelki i atakujesz.
Dragon Zombie

5. Dragon Zombie
HP: ok 2750
30000 EXP
Poziom trudności: średni

Karty ustaw tak jak z poprzednim bossem czyli na Mars-Salamander. Nie ma do tej walki jakiejś konkretnej taktyki, według mnie najlepiej stać między dwiema głowami pod platformą. Wystarczy zachować spokój i być cierpliwym, wszystkie ataki łatwe są do przewidzenia. Oczywiście najlepiej skupić się najpierw na jednej głowie, w momencie gdy zostanie ona zniszczona, druga odnowi sobie 300HP. Potyczka z drugą to już tylko formalność.
Death

6. Death
HP: ok 1750
60000 EXP
Poziom trudności: łatwy

Do tej walki trzeba się tylko odpowiednio wyposażyć, więc zaopatrz się w krzyż oraz karty ustawione na Jupiter-Manticore. Mając taką osłonę jesteś praktycznie nietykalny! Death posiada dwa ataki, zielone kule omijasz podskakując a kolce wychodzące z niego ominiesz zachowując bezpieczną odległość. W momencie gdy przyjmie wystarczającą ilość obrażeń, przemieni się w drugą formę która jest jeszcze łatwiejsza. Wystarczy wtedy atakować do woli krzyżem, jest na tyle wolny że prawdopodobnie nie zdąży nawet wyprowadzić swojego ataku!
Camilla

7. Camilla
HP: ok 1500
80000 EXP
Poziom trudności: bardzo łatwy

Im dalej tym łatwiej:) Karty ustaw na Jupiter-Manticore i zapewniam Cię że w tej walce nie stracisz nawet skrawka enegri! Po rozpoczęciu walki udaj się pod samo wejśćie, w tym miejscu jesteś bezpiczeny. Camilla będzie podąrzała w Twoim kierunku, kiedy znajdzie się w odpowiednio blisko atakuj ją krzyżem lub batem. W pewnym momencie zawróci a Ty wtedy wskocz na wyższą półke którą masz przed sobą. Teraz przeczekaj aż Camilla wykona swój atak a następnie wróć pod wejście. Powtarzaj tą sekwencje do końca walki.
Hugh

8. Hugh
HP: ok 2800
120000 EXP
Poziom trudności: łatwy

Przed ostatni boss w grze. Łatwy do pokonania, lecz przez całą walkę trzeba zachować zimną krew:) Schemat potyczki jest bardzo prosty, Hugh wykonuje cięcie mieczem a Ty odchodzisz kawałek w bok aby Cię nie dosięgnął, a następnie wyprowadzasz swoje uderzenie. Aby walka była trochę trudniejsza, Hugh czasami wyprowadzi swój inny atak który jeśli chcesz ominąć to musisz się wykazać bardzo dużym refleksem. Najważniejsze jest jednak to, że mało kiedy go używa i nie zabiera dużo HP.
Dracula

9. Dracula
HP: ok 1200- pierwsza forma
HP: ok 1200- druga forma
150000 EXP
Poziom trudności: trudny

Dracula przybiera dwie formy. W potyczce z pierwszą najlepiej użyć kombinacji Uranus+Cockatrice. Jeśli nie masz tych kart to będzie trochę trudniej. Kiedy Dracula się pojawia to przeskujesz nad nim w takim momencie abyś był za jego plecami a następnie atakujesz w głowę. Dzięki takiemu zagraniu ominiesz jego dwa rodzaje ataków, lecz niestety ma jeszcze jeden który jest niezwykle trudny do wyminięcia. Wydaje mi się że go najrzadziej używa więc powinno Ci w zupełności wystarczyć na tą walkę HP. Jak już go pokonasz to pojawi się teleport, radzę jednak do niego teraz nie wchodzić, najlepiej udać się do Save Room ponieważ z drugą formą nie pójdzie już tak łatwo:) Kiedy będziesz już zwarty i gotowy do ostatniej walki to wracaj do teleportu. Karty ustaw na Jupiter+Manticore i od razu wskocz na środkową półkę. Poczekaj aż Dracula pojawi się obok Ciebie i otworzy oko w klatce piersiowej, wtedy atakuj jak najwięcej krzyżem. W momencie gdy Dracula straci odpowiednio dużo HP, zacznie migać i właśnie w tym momencie wiedz że coś się dzieje:) Zacznij używać cały czas Roc Wing (góra+R), nie możesz spaść na dół planszy ponieważ Dracula lata (mjota nim jak szatan:)) tam jak szalony z lewej strony do prawej i na odwrót, informuje Cię o tym taki dźwięk "świstu". Jak już nie będziesz go słyszał (przeważnie jest cztery razy) to możesz spaść na dół. Zobaczysz latające oko z osłaniającymi je nietoperzami. Użyj kombinacji Uranus+Thunderbird i powinno już być po walce, bez tych kart będzie trochę trudno atakować batem, ponieważ oko jest bardzo małe i trudno w nie trafić. Gratulacje, właśnie skończyłeś grę!